Dit gaan oor genade

Julle is inderdaad uit genade gered, deur geloof. Hierdie redding kom nie uit julleself nie; dit is ’n gawe van God. Dit kom nie deur julle eie verdienste nie, en daarom het niemand enige rede om op homself trots te wees nie. Nee, God het ons gemaak wat ons nou is: in Christus Jesus het Hy ons geskep om ons lewe te wy aan die goeie dade waarvoor Hy ons bestem het (Efesiërs 2:8-10).

Ek was vroeër betrokke by die opleiding van mense wat ’n meer permanente rol in die gemeente wil vervul. As deel van die opleiding doen hulle ’n kursus in prediking. Een van die modules is op die sogenaamde “fallen condition focus” gegrond. Kortom kom dit daarop neer dat elke gedeelte in die Bybel die een of ander tekort in ons lewe blootlê. Kom ons noem dit “gebrokenheid”. Die sonde van die mens het alles radikaal verander. Ons ly, ervaar pyn, verlatenheid en eensaamheid en baie ander swaarkry as gevolg van die sonde. Die skepping is stukkend. Alles is stukkend. Ons is stukkend.

Jan Overduin skryf hieroor dat ons posisie, naam en status vir ons so belangrik is. Ons dink dat dit by God baie tel. Ons loop so selfgenoegsaam rond. Met ’n groot sigaar in ons mond en ons duime in ons onderbaadjiesakke gesteek, staan ons voor God en sê: “Hier is ek!” Ons arrogansie ken geen perke nie. Dít is ons gebrokenheid. Overduin skryf dan verder dat God ons sou kon vernietig, want Hy is God, maar God doen dit nie, want God is God. God sou ons kon verwerp, want Hy is God, maar God doen dit nie, want God is God. Dít is die genadige verrassing van God se Vaderskap, want as sy kinders het ons ons besonder sleg gedra.

Só lyk God se Vaderskap: Hy het ons in Christus lief, ten spyte van ons liefdeloosheid. Wanneer ons God dus “ons Vader” noem, is dit nie net omdat Jesus ons geleer het om God só te noem nie. Dis die gevolg van die kragtige werk van God se genade in ons lewe. Die gebed “ons Vader” is die erkenning dat ons God se kinders geword het. Dit is nie ’n opsê-gebed op Sondae of by formele byeenkomste nie. Dit praat van ’n nuwe verhouding met God wat deur God se genade tot stand gebring is.

Ons stem saam met ’n ou geskrif uit die 17de eeu wat sê dat dít die grond van ons gebed moet wees, naamlik dat God deur Christus ons Vader geword het. Hierdie geskrif vra hoe ’n gebed moet wees wat God behaag en deur Hom verhoor sal word. ’n Deel van die antwoord is: “Ons het hierdie vaste grond dat Hy ons gebed, hoewel ons dit nie verdien nie, tog ter wille van die Here Christus sekerlik wil verhoor.” Johannes Calvyn vra: “Met watter vertroue sou iemand God sy Vader kon noem? Wie sou so vermetel wees dat hy homself sou aanmatig dat hy kind van God is, indien ons nie in Christus tot kinders aangeneem is nie.”

Ons God is ons Vader, deur sy genade alleen.

Here, dankie dat U so vrygewig is met u genade en dat U ten spyte van al my gebrokenheid altyd lief bly vir my. Jammer dat ek soms arrogant en selfvoldaan rondloop, al is ek net deur u genade gered. Help my om my lewe te wy aan die goeie dade wat U vir my bestem het sodat ek U daardeur kan verheerlik. Amen.